De ce este greu sa te abtii la dulciuri seara?

Anne Marie Gheorghiu

Aici ne confruntam cu o problema des intalnita mai ales intr-un program de slabit.

Te-ai intrebat vreodata de ce reusesti pe parcursul  zilei sa te abtii de la dulciuri si seara nu te mai poti controla?

Uite cateva motive:

Teoretic pofta de dulce este normala in mod special la femei. Dorinta mentala de a manca ceva dulce este generata de serotonina (neurotransmitator ce confera senzatia de bine, modereaza dispozitia, elibereaza ciclul de somn si pofta de mancare, eliberat in organism de fiecare data cand mancam ceva dulce).

In general, aceasta pofta este alimentata de o lipsa de glucide din organism, dar exista si alte cauze ale dorintei de a gusta ceva dulce. Se poate datora  unei varietati de factori, nu doar alimentatiei zilnice cum ar fi :

  • Stresul, epuizarea si lipsa somnului. Acesti factori afecteaza functionarea corecta a glandelor suprarenale motiv pentru care organismul este nevoit sa apeleze la alte surse pentru a-si reface energia si, de cele mai multe ori, zaharul din dulciuri ofera foarte rapid doza necesara care dureaza foarte putin iar nevoia de zahar devine acuta, devenind prinsi intr-un lant de slabiciuni dulci.
  • Lipsa activitatii fizice. Activitatea fizica mentine oxigenarea si energia organismului , reduce stresul, stabilizeaza nivelul glicemiei din sange ceea ce ajuta la reducerea dorintei de dulce .
  • Lipsa hidratarii provoaca senzatia de foame si te poate impinge spre ceva dulce . Cand pofta de dulce apare incercati un pahar de apa.

Nu in ultimul rand un factor important il reprezinta alimentatia. Pofta necontrolata de dulce pe care o simti seara dupa masa sau dupa amiaza este foarte mult influentata de alimentatia ta de peste zi. Mancarurile dulci atrag pofta de mancaruri dulci. Nivelul zaharului este scazut dimineata mai ales daca ai consumat seara carbohidrati si dulciuri . Deasemenea nivelul scazut este si atunci cand masa de dimineata lipseste. In concluzie incearca sa nu sari peste masa de dimineata.

Fluctuatiile bruste de zahar in sange geneareaza aparitia stresului , simptomelor de irascibilitate, pofta exagerata de dulce. Iata cateva idei de alimente pentru mentinerea nivelului de zahar in sange cat de cat stabil

Un exemplu de alimente pentru mic dejun cu un indice glicemic scazut si carbohidrati complexi pentru a genera o crestere lenta a zaharului in sange: terci de ovaz, paine prajita integrala, cartofi dulci, legume ce contin amidon .

La pranz sunt indicate proteinele . Sunt absorbite lent si ajuta la stabilizarea nivelului in sange: iaurt grecesc, ou fiert tare, 2 linguri de unt de arahide, pui la gratar, piept de curcan .

La cina  poti opta pentru proteine si legume iar daca ai pofta de ceva dulce incearca un fruct.

 

CategoryNoutati
Logo_footer   
© 2015 Alexandreea Club Fitness & Spa este marca inregistrata a S.C. Alex Com 94 Bucuresti S.R.L
Website powered by www.mediaminds.ro