Cum sa iti imbunatatesti respiratia atunci cand inoti

Fekete Cristian

Marea majoritate a clientilor cu care am colaborat, indiferent de nivelul de pregatire fizica sau de istoricul sportiv s-au impiedicat in decursul antrenamentelor de probleme legate de respiratie. Pentru a putea sa intelegem acest proces si pentru a progresa trebuie sa tinem cont de cateva aspecte:

– respiratia se face in doua etape: inspiratie si expiratie. Inspiram intotdeauna pe gura atunci cand suntem cu caile respiratorii deasupra nivelului apei, expiram pe gura sau pe nas la scufundarea capului.

-intre cele doua etape nu trebuie sa existe pauze. Imagineaza-ti ca respiratia trebuie sa fie cat mai fireasca, naturala, la fel ca atunci cand esti pe uscat

– respiratia este un reflex, un automatism si necesita foarte multe repetari pentru a deveni asa. Insista si ai rabdare, pentru ca, prin exercitii si repetitie, respiratia se va optimiza.

– respiratia este un proces adaptativ, dependent de mai multe variabile: ritm cardiac, capacitate pulmonara, rezistenta la efort, conditie fizica de moment, tip somatic si compozitie corporala, metabolism etc. Acest lucru inseamna ca ritmul respirator este in continua modificare si adaptare si difera de la un individ la altul,de la un procedeu de inot la altul, de la un antrenament la altul si chiar de la inceputul pana la sfarsitul unei sesiuni de inot.

– nu in ultimul rand, respiratia trebuie sa se faca intr-o forma corecta, specifica fiecarui procedeu in parte.

Intr-un articol viitor vom vorbi despre tehnici de optimizare a respiratiei pentru a obtine un randament maxim al antrenamentelor de inot.

Pentru informatii suplimentare: Fekete Cristian, Alexandreea F&S

CategoryNoutati
Logo_footer   
© 2015 Alexandreea Club Fitness & Spa este marca inregistrata a S.C. Alex Com 94 Bucuresti S.R.L
Website powered by www.mediaminds.ro